Osma edicija WH40k (8th edition 40k)

Najpopularnejša strateška namizna bojna igra. Uporablja 28mm modele, D6 kocke in se odvija v daljni prihodnosti vesolja, kjer imperij človeštva klone pod silami demonov, nezemljanov in heretikov.

Moderators: ibzsabre, Darkangel

slomax
Posts: 346
Joined: Sat Feb 01, 2014 10:59 am

Re: Osma edicija WH40k (8th edition 40k)

Post by slomax » Fri Nov 11, 2016 11:00 am

se pod crto lahko GW naredi vse prfektno in se par ljui najde ki bojo jokali in jamrali sploh ce je kera vojska malo bol mocna od druge. samo vsaka vojska je pa svoje mocna in ce bi bilo vse isto je BS tako igrati .tudi pri 30k ko so samo marinci vecina ni isto ce igras z AD ali pa SW. Pocasi sem pa tudi razumeu zakaj GW pravi da je vecina njihovih kupcov zbirateljeu. in jas se osebno tudi stejem ze med njih ker me niti igranje toliko vec ne zanima ampak bol modelcki in fluff in rajse vidim lepo fluffy vojsko ko predstavlja tisti chapter , legijo ali kaj takega kot pa sami sir ...

User avatar
Marcus
Posts: 555
Joined: Wed Feb 19, 2014 1:19 pm

Re: Osma edicija WH40k (8th edition 40k)

Post by Marcus » Fri Nov 11, 2016 12:14 pm

Lukna wrote:Vecina teh formacij je eventualy bila izdana v raznih knjigah (ala Angels of Death).
Da gre za orodje, ki služi napihovanje produkta je bila moja primarna poanta, če nisem bil dovolj jasen. Potem gre samo za umetno podaljševanje dobe produkta (pakiranje pravil v novi ovitek).
“All things fade and quickly turn to myth.”

“Without change, something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken.“

User avatar
Lukna
Posts: 827
Joined: Wed Jun 11, 2014 7:52 pm

Re: Osma edicija WH40k (8th edition 40k)

Post by Lukna » Fri Nov 11, 2016 1:59 pm

Da gre za orodje, ki služi napihovanje produkta je bila moja primarna poanta, če nisem bil dovolj jasen. Potem gre samo za umetno podaljševanje dobe produkta (pakiranje pravil v novi ovitek).
Gre za majhno pozornost za nekoga , ki je bil pripravljen skeširat za bundle. Po drugi strani pa repacks omogočajo z zelo malo stroškov da ljudje , ki igrajo vojske, ki niso ze dolgo dobile kake novosti dobijo malo osvežitve. To kar so naredili z IG + genecult , deathwatch in BA se mi zdi genialno in trenutno noben drug proizvajalec ni niti blizu temu , da bi bil sposoben narest karkoli podobnega.

Je pa res da je meni osebno sistem , kjer je vse balansirano in zbrano v eni knjigi podoben kakemu športu kjer odloča kdo bolj vstrajno trenira, razlike med tekomovalci se pa merijo v fotofinishu.
Meni je zelo všeč da recimo prideš na turnir in zveš za kakšno formacijo za ketero prej nisi vedel da obstaja. Če nisi dovolj dober general da to kompenziraš pač nisi dovolj dober general, :).
I have seen the narrow survival path that is all that stands between humanity and extinction and this is the way it must begin.
The Emperor at the last church on Terra.

User avatar
blazo
Posts: 1293
Joined: Thu Apr 02, 2015 1:56 pm
Location: Nm
Contact:

Re: Osma edicija WH40k (8th edition 40k)

Post by blazo » Fri Nov 11, 2016 2:42 pm

Namest da filozofirate, pejte barvat! ;) :P

lord_blackfang
Posts: 902
Joined: Wed Feb 19, 2014 5:19 pm

Re: Osma edicija WH40k (8th edition 40k)

Post by lord_blackfang » Fri Nov 11, 2016 3:46 pm

Mislim, da je zmotna predpostavka, da sta si balance in fluff play navskriž in da uravnoteženi codexi nujno vodijo v neke sterilne vojske. To je bila filozofija Alessia Cavatora, ki je res probal proti koncu 4. edicije doseči balance enostavno tako, da je porezal čimveč opcij. Smo pa imeli na začetku 4. tudi mnoge Codexe, ki so bili bolj fleksibilni kot danes, pa je bil balance boljši in bi se dalo tistih par problemov s pametnim playtestingom hitro rešiti. Ampak GW je šel raje v drugo smer in čisto dvignil roke nad balansom, pa naj se raja zmeni, kako bo igrala. Ampak to v resnici škodi tudi fluff špilom, saj lahko dva igrata fluffy vojske, pa bo vedno zmagal isti, ker je po naključju njegova najljubša enota pač OP. Ne glede na to, kak fluff bunny je drugi, bo to zanj frustrirajoče. Ravno kompetitivna uravnoteženost v resnici dovoljuje fluff igralcem, da igrajo karkoli in ne razmišljajo o power levelu in ravno GWjeva načrtna neuravnoteženost omogoča power gamerjem, da vse ostale preženejo od igre. Ne pa obratno.
Our crops will wither, our children will die piteous deaths and the sun will be swept from the sky.
- Tom Kirby, CEO of Games Workshop, 2014 Annual Report Preamble

User avatar
Tenebris
Posts: 372
Joined: Wed Feb 19, 2014 12:51 pm

Re: Osma edicija WH40k (8th edition 40k)

Post by Tenebris » Fri Nov 11, 2016 5:42 pm

Igram od 3rd Edition Chaos Space Marines, all arguments are invalid :cry:

"Sigmarizacija" aka bolj preprosti sistem je velika prednost, ne samo za nove igralce, ampak predvsem za stare. To da so zdesetkali vse vojske in postavili ex novo pravila za vsako enoto, za nov sistem, je omogočilo ljudem da igrajo enote katere so leta sedele na policah. Ne samo to, da je to pripeljalo nove ljudi, ampak izgleda, da je buff za celoten fantasy range, ker je kar naenkrat postalo "skoraj" vse igralno.

40k pač tudi na "fluffy" levelu, ni niti podobno uravnotežen. Če se pojavim jaz z mojo fluffy Kaos Marine vojsko proti bilokateri ostali vojski sem poražen dokaj hitro. Če dodam temu, recimo Warband fluffy formacijo, in recimo moj nasprotnik igra eno demi-company, preprosto nimam šans, niti na Maelstrom.

Če potegnem črto, zame je 40k bil in bo vedno moj primary sistem igranja. Uživam v loru, všeč mi je estetika modelov, in setting je hud. Po drugi strani pa je zadnje čase sistem katerga igram vedno manj, ravno zaradi sistema. Uživam v igrah z manj pik ker tako nisem podvržen uber enotam na katere nimam materialnega resposnsa ne v codexu ne v supplementih, in če sem pošten sem se tudi naveličal odvzeti po cele enote iz mize ko moj nasprotnik ustreli.

Ne trdim da superheavies so slaba ideja, Imperial Knighti so cool, ampak implementacija teh enot, ter zelo broken support characterji in psychic powers, me vedno postavijo pred kruto dejstvo, da je moja vojska, neuporabna.

Po drugi strani AoS je dober sistem ker mi ponudi tisto kar 40k mi ne. Moja vojska je dinamična, nasprotne vojske imajo v svojih army listah hard in soft counterje mojim enotam, in magic ter monsters, niso tako impaktni in zaenkrat imajo dober balance v listah. Predvsem dobra zadeva so misije na katerih ti uber vojska ne pomaga kaj dosti, ker jo moraš razbiti na objektivih, si primoran v bolj dinamičen deployment in alternate turn, te drži na trnih, kjer tvoja poteza ima le 50% šanse da se ti splača v naslednjem turnu, kar pomeni mozganje, veliko mozganja preden sploh premakneš modele.

Kaj bi lahko 8th Edition 40k pridobil od tega? Načeloma warscroll sistem je zakon. Stvar je simple, če igraš redno veš da recimo Stormcast ima tri tipe paladinov, in vsaj je specializiran za določeno nalogo. Če igraš Orruke, veš da imaš močno pehoto, elitno pehoto in brutalno konjenico. Warscrolli so preprosto special rules povezani z določeno enoto, in ko imaš par iger pod pasom, postane in referenca za pravila med igranjem, in implementacija le teh, veliko bolj preprosta. Ti ni treba poznati 100+ strani pravil temveč le tistih par strani ter graditi tvoje poznavanje ne splošnih USR pravil ampak spoznati kombinacije in sposobnosti tvoje vojske. Prej ko "padeš notri" boljše rezultate boš imel.

Primer. Liberators iz Stormcastov imajo tri pravila, reroll 1 na ščitih, +1 hit na Monster oz 5+ wound characterjeh. Dokaj preprosto, a postane hitro pomembno ko jih vključiš v Stormcast vojsko, dodaš hero abilities in modifierje.

Koncept v 40k, bi lahko bil preko warscrollov tudi movement bolj sličen rasam. 4 movement za Necrone, 5 movement za Space Marine, 6 movement za Eldarje... ipd. Če narediš en warscroll za eno enoto, to pomeni dokaj individualen pristop ter analizo vsake enote posebej (kaj bi dejansko pomenilo da GW bi se moral usesti in zadevo premisliti in sistemsko rešiti).

Kaj to pomeni? Kot igralec postanem veliko bolj vključen v mehanike moje vojske, in temeljno je da poznam moje sposobnosti prej kot nasprotnikove. V 40k bi to razbremenilo veliko pozornosti, ker recimo CSM bi imeli en warscroll, vse gor na temu, in še enih osem strani pravil za splošen gameplay. Nagrada bi bila dejansko spoznati svojo vojsko, kapitalizirati na mojih veščinah in fokus na scenariju, in ne na obliteraciji nasprotnika, objektivi ali ne.

Druga pomembna zadeva so scenariji. Sem zmagal bitke z petimi modeli ki so mi ostali na mizi, ker sem igral objektive in ne klasičen headbash tipičen za 40k. Scenariji so žleht, in te postavijo pred razne opcije. Čakam na objektiv da se pojavi, grem ali ne grem ubiti nasprotnega heroja kateri drži poseben objektiv, igram all in za Major Victory ali se koncentriram na Minor Victory pa boljši delta... skratka vprašanja katera narekujejo potek igre, in omogočajo boljšemu generalu zmago, ne pa boljši vojski. TO JE POMEMBNO!

Ne pa da mi pride Tau, zradira iz mize vse skupaj v tretjem turnu, neglede na misijo, in to je to. V AoS ne more priti do tega ker so objektivi tako zastavljeni da skoraj nikoli nimaš možnosti za wipeout, in če imaš je to cilj misije in tvoj nasprotnik ima bonuse da se brani proti temu. Po drugi strani Major in Minor Victory/Defeat je ključnega pomena za turnije. Res zmaga boljši general, tudi če ima slabšo vojsko.

Kar si pa lahko sigurno obetamo so tri tipologije igre. Matched Play (kateri v AoS je zahteven in odličen za turnirje), Narrative play (kateri je super in ne tako nedolžen kot se sliši), ter Free play (brez točk, ampak z razliko Unbound, ima scenarije kateri so namenjeni igranju z razlikami v listah).

Ne se koncentrirat samo na točke, imejte predvsem v mislih gameplay, in kaj je GW postavil v primeru da imajo liste razlike v točkah. Ključna stvar AoS so točno te "asimetrične" igre, kjer nasprotnik, tudi če ima recimo 500 točk manj, lahko zmaga, po NJEGOVIH, specifičnih pogojih. Potem ali so points ali ne, ni toliko važno, kot sta važna scenarij in general.

Skratka, da 40k fasa inekcijo AoS je odlična stvar ker bo odprl vrata idejam in igram katere so dosedaj bili nerealizirani, in nemogoči za implementacijo.

Kaj 40k rabi, in kaj AoS lahko ponudi:

- scenariji
- asimetrične bitke
- wounds na kreaturah kateri vplivajo na performans enote (bolj kot je monster ranjen, slabši je v performansu)
- break test AoS style (ukine Fearless, ATSKNF, Stubborn, in reši elegantno z modifierji (recimo marinci bi imeli +2 bonus npr.)
- warscrolli (igraj vojsko, poznaj svojo vojsko, zmagaj z svojo vojsko)
- characterji niso v enotah (dajo bonus a ga moraš aktivirati v hero fazi), ubiješ charcterja in bonusa ni več (targettable ker ni v enoti)
- vrnitev bannerjev, ikon, ipd.
- keywordi (npr, priest, mage, imajo bonuse ali maluse v scenarijih, Chaplain bi bil dejansko chappy in ne samo Fearless/reroll bubble)
- limiti na spellih (aka 1x lahko castaš spell na turn)
- optimizirane igre za 1000, 2000 in 2500 točk.
- alliance da, ampak boljše zastavljeni
- Rend mehanika, katera je veliko bolj preprosta in efektivna kot AP (manj book-keepinga, več akcije)
- Alternate Turn (beri mozganje, taktike ipd.)
- shooting in combat (saj vedno beremo v fluffu kako marinci strelajo tudi v melee)
- Behemoth aka Superheavy ima bonus in malus kateri vplivajo na celotno vojsko (pravi centerpiece)

In še bi se tega dobilo, ampak post je predolg.
Image

lord_blackfang
Posts: 902
Joined: Wed Feb 19, 2014 5:19 pm

Re: Osma edicija WH40k (8th edition 40k)

Post by lord_blackfang » Fri Nov 11, 2016 6:13 pm

V bistvu 40k rabi predvsem drastično znižanje power levela strelnih orožij ter odpravo TLOS, da bo taktično manevriranje spet imelo kak pomen.
Our crops will wither, our children will die piteous deaths and the sun will be swept from the sky.
- Tom Kirby, CEO of Games Workshop, 2014 Annual Report Preamble

slomax
Posts: 346
Joined: Sat Feb 01, 2014 10:59 am

Re: Osma edicija WH40k (8th edition 40k)

Post by slomax » Fri Nov 11, 2016 7:22 pm

Pomojem pa za igro bi bilo bol zdravo da se bi igralo fluffy in bi tudi vec ljudi igralo. Odzene mersikoga novega ki je zelo zagret in bi rad igrau . In prleti na vecina igravceu ko spemajo in igrajo sami sir. Ni cudno da potem zbezi v druge sisteme. Zelo bol zabauno je kake fluffy scenarije igrati se nasmejati ce se kaj norega zgodi kot pa stresni sir . In za novega je taka igra tudi bol privlacna.

User avatar
baadc0de
Site Admin
Posts: 1277
Joined: Sat Jan 25, 2014 4:40 pm
Location: not earth, clearly

Re: Osma edicija WH40k (8th edition 40k)

Post by baadc0de » Fri Nov 11, 2016 7:31 pm

lord_blackfang wrote:V bistvu 40k rabi predvsem drastično znižanje power levela strelnih orožij ter odpravo TLOS, da bo taktično manevriranje spet imelo kak pomen.
This.
Yours truly, the man with no time.
4: https://www.youtube.com/watch?v=nsrEH3U03fY

User avatar
PapaOrk
Posts: 2808
Joined: Sun Feb 02, 2014 2:08 am

Re: Osma edicija WH40k (8th edition 40k)

Post by PapaOrk » Fri Nov 11, 2016 8:56 pm

slomax wrote:Pomojem pa za igro bi bilo bol zdravo da se bi igralo fluffy in bi tudi vec ljudi igralo. Odzene mersikoga novega ki je zelo zagret in bi rad igrau . In prleti na vecina igravceu ko spemajo in igrajo sami sir. Ni cudno da potem zbezi v druge sisteme. Zelo bol zabauno je kake fluffy scenarije igrati se nasmejati ce se kaj norega zgodi kot pa stresni sir . In za novega je taka igra tudi bol privlacna.
Sira je v vseh sistemih dovolj. Vrag pa je ce moras kupit vojsko in ce kupissir nimas za fluff in obratno. Vsaj pri 40k ne. Se pa 40k tako hitro spreminja da se sir v pol leta pokvari zaradi turbolence novih vojsk in pravil pa se cesa.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Baidu [Spider], Ihaveaferrari and 4 guests